As-Salam- Taalu Hena

Photobucket

Friday, May 21, 2010

PESANAN BUAT MUSLIMAH

Post ini special ak dedicatekn untuk semua wanita islam di bumi Allah ini..marilah sama -sama kita bermuhasbah dan renungilah kata yng disampaikan..moga kita sama - sama mendapat manfaat darinya...ayuhlah ya akhwat..ayuh kita menjadi muslimah yang berguna untuk agama dan menjadi tulang belakang kepada syahid kaum adam..Moga Islam menjadi kuat dengan sumbangan wanita solehah..insyallah..

Pesanan buat wanita Islam

video

Saturday, May 15, 2010

untukmu teman

Di sini kita pernah bertemu
mencari warna seindah pelangi
ketika kau meghulurkan tangan
membawaku ke daerah yang baru
Dan hidupku kini ceria
Kini dengarkan lah dendangan lagu
tanda ingatan ku
kepadamu teman
agar ikatan
ukhuwan kan bersimpul padu
kenangan bersamamu
takkan aku lupakan
Walau badai datang melanda walau jasad bercerai dan nyawa
mengapa kita ditemukan
dan akhirnya kita dipisahkan
mungkinkah diuji kesetiaan dan kemanisan iman
tuhan bagikan daku kekuatan
mungkinkah kita terlupa Tuhan ada janji-Nya
bertemu dan berpisah kita ada hikmah dan rahmatnya
andai ini ujian
terangilah kamar kesabaran
pergilah gelita hadirlah cahaya


"tidak sempurna iman seseorng itu jika dia tidak menyintai sahabatnya sebagaimana dia mencintai dirinya sendiri"

http://http://www.nasyid-online.com/brothers/untukmu-teman-video_1fc15a14b.html

Friday, May 14, 2010

weekend~~~
















kau lah temanku..


weekend~~



hari ni kitaowng..ak dan geng2 yang len smbut bday gurlz..hajar..btw, hepi bday hajar.....hope u'll always hepi in ur life..may allah bless u 4 eva.
kitaowng smbut bday hajar dgn aiskrim je..aiskrim mydin ..huhu..so romantic..ak sgt hepi hri ni..thank to allah cz giving me da most precious moment 4 today.
penat smbut bday time kaum muslimin pergi solat jumaat..kami sdang elok mkn ais krim kat bwh pokok dtemani brung gagak yg hepi trbg di awn..

x puas mnikmati weekend,,kitaowng teruskn agenda pd waktu ptg plak..pecah msuk asrama akasia..cz gian x thn nk men kat palyground..sbb utama pilih palygroung sbg tmpat lepak kitaowng ptg tu cz nk release tension..penat blaja bnda bru dalm msa 2 mggu..dtmbh lg dgn assgnment yg melambak

Dh smpai kat palyground..terlalu hepi smpai x thu jln nk pulang..huhu..yg penting..segala tension kitaowng ptg tu dh trlepas..lega sgt2..thank my buddies..trima kasih krna sudi mnceriakn hriku..

Syukran Ya Rabb kau mgurniakn rkn yg ckp memhmi dan sntiasa brada dcc di kala ssh dan sng..dgn kehdiran kalian rindu kat kg terubat jua..thnk my fren..




sincerely dedicated to~~
hanis,qayy,t-mah n farahah..luv u all

Sunday, May 9, 2010

selamat hari ibu


Assalamualaikum...


Alhamdulillah syukur krna ak msih diberi hrapn utk brnyawa pd hari ini..oh lupa..hri ni ckup brsej bg kaum hawa yg tlh brgelar ibu.."SELAMAT HARI IBU" to all mums in this world..

x tau ah knpa rsa syu plak ari ni...Frankly speaking..ak mmg rindu giler kat mak ak..mcm mne keadaan mak ari ni??dh mkn ke blum..rse mcm nk menitis air mata plak..apasal ak tiba2 jd homesick nih..adusss...yg jelas kali ak btul merasai kehlgan mak ak..ye la sblm ni pn mna prnah bernggang dgn mak..sekrng bru ak ble rse rindunya kat mak ak..bila duk jauh2 ni rse sayu plak..+ ni thn 1st ak duk brjauhan ngan mak ak..

Dlm duk memikir mak ak yg kat kg tu..tetiba ak trfikir kat ank2 luar nikah yg dtgglkn ibunya..ksihan plak..skrng bnde2 mcm tu dh jdi prkara biasa dlm hidup kita..yg lbh hairn lgi..knpa yg kes buang ank tu mostly remja pompuan melayu yg lkukn..nauzubillah..mntak la ak dan tmn2 yg len x trgolong dlm kalangan tu..ksihan mak ak kat kg..aduss..smkin sdih plak rse..tp mmg sure ak rse trkilan giler kat mne2 pompuan yg snggup lkukn semua tu..ak sbgai seorng insan brnama hawa ni pn rse malu je kat kaum adam..mne mrtabat kita sbgai muslimah sjti...apapun ak sentiasa doakn kpd rakn2 diluar sana semoga sentiasa dilindungi Allah dan diberi sinar hidayah tuk mereka yg terlnjur mlkukn prkara sadis mcm ni..semoga korng diberi petunjuk dan hidayah dri Allah..Insyallah...


By the way..that's not my point..yg ak nk smpaikn skrng ni..ak nk katakn bhwa..(skemanya ayt!!ah lntak ah)..ak sgt brsyukur cz mak ak x buang ak mcm mne sestgh kes yg brlaku pd hari ni..Terima kasih bebnyak kat mak ak krna tlh bnyak brkorbn jga ak shingga ak ble jd seorng muslimah yg msih trpelihara maruahnya(bkn nk bngga) tp tu lah hakikatnya..Thank mak cz sudi menyayngi ankmu yg ckp nakal ni..sempena hari ibu..ak dedikasikn post ni spesel tuk mak ak yg kat kg..smoga rindu kmi sntiasa brpnjagan..mak..insyallah akn ak sntiasa mgingtimu dalam setiap doa kudusku..SALAM HARI IBU....ma..ana syg ma!!








Ibu..bergenang air mataku

terbayang wajahmu yang redup sayu

kudusnya kasih yang engkau hamparkan

bagai laut tak bertepian


biarpun kepahitan telah kau rasakan

tak pun kau meras jemu

mengasuh dan mendidik kami semua anakmu

dari kecil hingga dewasa


hidupmu kau korbankan

biar dirimu telah terkorban

tak dapat ku balas akan semua ini

semoga tuhan memberkati kehidupanmu ibu

ibu ampunilah dosaku

andai pernah ku menghiris imu


restumu amat ku harapkan

kerana di situ terletak syurga untukku

tabahnya mu ibu melayani kenakalan anakmu ibu

mengajarku erti ketabahan


kau bagaikan pelita dikala ku kegelapan

menyuluh jalan hidupku

kasih sayangmu sangat bernilai

itulah harta yang kau berikan


kasihanilah ibuku YA RABB

ibu yang telah melahirkan diriku

bagai kasih ibu sewaktu kecilku

moga bahagia ibu di dunia dan akhirat sana..

AMIN~~~~



sayangilah ibu sementara mereka masih ada di dunia ini...


Friday, May 21, 2010

PESANAN BUAT MUSLIMAH

Post ini special ak dedicatekn untuk semua wanita islam di bumi Allah ini..marilah sama -sama kita bermuhasbah dan renungilah kata yng disampaikan..moga kita sama - sama mendapat manfaat darinya...ayuhlah ya akhwat..ayuh kita menjadi muslimah yang berguna untuk agama dan menjadi tulang belakang kepada syahid kaum adam..Moga Islam menjadi kuat dengan sumbangan wanita solehah..insyallah..

Pesanan buat wanita Islam

video

Saturday, May 15, 2010

untukmu teman

Di sini kita pernah bertemu
mencari warna seindah pelangi
ketika kau meghulurkan tangan
membawaku ke daerah yang baru
Dan hidupku kini ceria
Kini dengarkan lah dendangan lagu
tanda ingatan ku
kepadamu teman
agar ikatan
ukhuwan kan bersimpul padu
kenangan bersamamu
takkan aku lupakan
Walau badai datang melanda walau jasad bercerai dan nyawa
mengapa kita ditemukan
dan akhirnya kita dipisahkan
mungkinkah diuji kesetiaan dan kemanisan iman
tuhan bagikan daku kekuatan
mungkinkah kita terlupa Tuhan ada janji-Nya
bertemu dan berpisah kita ada hikmah dan rahmatnya
andai ini ujian
terangilah kamar kesabaran
pergilah gelita hadirlah cahaya


"tidak sempurna iman seseorng itu jika dia tidak menyintai sahabatnya sebagaimana dia mencintai dirinya sendiri"

http://http://www.nasyid-online.com/brothers/untukmu-teman-video_1fc15a14b.html

Friday, May 14, 2010

weekend~~~
















kau lah temanku..


weekend~~



hari ni kitaowng..ak dan geng2 yang len smbut bday gurlz..hajar..btw, hepi bday hajar.....hope u'll always hepi in ur life..may allah bless u 4 eva.
kitaowng smbut bday hajar dgn aiskrim je..aiskrim mydin ..huhu..so romantic..ak sgt hepi hri ni..thank to allah cz giving me da most precious moment 4 today.
penat smbut bday time kaum muslimin pergi solat jumaat..kami sdang elok mkn ais krim kat bwh pokok dtemani brung gagak yg hepi trbg di awn..

x puas mnikmati weekend,,kitaowng teruskn agenda pd waktu ptg plak..pecah msuk asrama akasia..cz gian x thn nk men kat palyground..sbb utama pilih palygroung sbg tmpat lepak kitaowng ptg tu cz nk release tension..penat blaja bnda bru dalm msa 2 mggu..dtmbh lg dgn assgnment yg melambak

Dh smpai kat palyground..terlalu hepi smpai x thu jln nk pulang..huhu..yg penting..segala tension kitaowng ptg tu dh trlepas..lega sgt2..thank my buddies..trima kasih krna sudi mnceriakn hriku..

Syukran Ya Rabb kau mgurniakn rkn yg ckp memhmi dan sntiasa brada dcc di kala ssh dan sng..dgn kehdiran kalian rindu kat kg terubat jua..thnk my fren..




sincerely dedicated to~~
hanis,qayy,t-mah n farahah..luv u all

Sunday, May 9, 2010

selamat hari ibu


Assalamualaikum...


Alhamdulillah syukur krna ak msih diberi hrapn utk brnyawa pd hari ini..oh lupa..hri ni ckup brsej bg kaum hawa yg tlh brgelar ibu.."SELAMAT HARI IBU" to all mums in this world..

x tau ah knpa rsa syu plak ari ni...Frankly speaking..ak mmg rindu giler kat mak ak..mcm mne keadaan mak ari ni??dh mkn ke blum..rse mcm nk menitis air mata plak..apasal ak tiba2 jd homesick nih..adusss...yg jelas kali ak btul merasai kehlgan mak ak..ye la sblm ni pn mna prnah bernggang dgn mak..sekrng bru ak ble rse rindunya kat mak ak..bila duk jauh2 ni rse sayu plak..+ ni thn 1st ak duk brjauhan ngan mak ak..

Dlm duk memikir mak ak yg kat kg tu..tetiba ak trfikir kat ank2 luar nikah yg dtgglkn ibunya..ksihan plak..skrng bnde2 mcm tu dh jdi prkara biasa dlm hidup kita..yg lbh hairn lgi..knpa yg kes buang ank tu mostly remja pompuan melayu yg lkukn..nauzubillah..mntak la ak dan tmn2 yg len x trgolong dlm kalangan tu..ksihan mak ak kat kg..aduss..smkin sdih plak rse..tp mmg sure ak rse trkilan giler kat mne2 pompuan yg snggup lkukn semua tu..ak sbgai seorng insan brnama hawa ni pn rse malu je kat kaum adam..mne mrtabat kita sbgai muslimah sjti...apapun ak sentiasa doakn kpd rakn2 diluar sana semoga sentiasa dilindungi Allah dan diberi sinar hidayah tuk mereka yg terlnjur mlkukn prkara sadis mcm ni..semoga korng diberi petunjuk dan hidayah dri Allah..Insyallah...


By the way..that's not my point..yg ak nk smpaikn skrng ni..ak nk katakn bhwa..(skemanya ayt!!ah lntak ah)..ak sgt brsyukur cz mak ak x buang ak mcm mne sestgh kes yg brlaku pd hari ni..Terima kasih bebnyak kat mak ak krna tlh bnyak brkorbn jga ak shingga ak ble jd seorng muslimah yg msih trpelihara maruahnya(bkn nk bngga) tp tu lah hakikatnya..Thank mak cz sudi menyayngi ankmu yg ckp nakal ni..sempena hari ibu..ak dedikasikn post ni spesel tuk mak ak yg kat kg..smoga rindu kmi sntiasa brpnjagan..mak..insyallah akn ak sntiasa mgingtimu dalam setiap doa kudusku..SALAM HARI IBU....ma..ana syg ma!!








Ibu..bergenang air mataku

terbayang wajahmu yang redup sayu

kudusnya kasih yang engkau hamparkan

bagai laut tak bertepian


biarpun kepahitan telah kau rasakan

tak pun kau meras jemu

mengasuh dan mendidik kami semua anakmu

dari kecil hingga dewasa


hidupmu kau korbankan

biar dirimu telah terkorban

tak dapat ku balas akan semua ini

semoga tuhan memberkati kehidupanmu ibu

ibu ampunilah dosaku

andai pernah ku menghiris imu


restumu amat ku harapkan

kerana di situ terletak syurga untukku

tabahnya mu ibu melayani kenakalan anakmu ibu

mengajarku erti ketabahan


kau bagaikan pelita dikala ku kegelapan

menyuluh jalan hidupku

kasih sayangmu sangat bernilai

itulah harta yang kau berikan


kasihanilah ibuku YA RABB

ibu yang telah melahirkan diriku

bagai kasih ibu sewaktu kecilku

moga bahagia ibu di dunia dan akhirat sana..

AMIN~~~~



sayangilah ibu sementara mereka masih ada di dunia ini...